MEMBURU 'EMAS KAYU'

INILAH 'EMAS KAYU' ATAU ' BLACK GOLD'

SOKONGAN DARI KERAJAAN
INILAH NILAI GAHARU... KURNIAAN ALLAH...

Salam untuk semua, mudah-mudahan Allah sentiasa merahmati segala usaha-usaha kalian. Alhamdulilah saya dapat kembali mencoretkan kisah gaharu atau ‘emas kayu’ yang semakin menjadi bualan hari ke hari.

Artikel saya yang lepas “ Black Gold… Satu Pengalaman’ mendapat respon yang baik dari pengunjung blog ini. Ramai yang menunjukkan minat untuk memburu ‘emas kedua’ kurniaan Allah ini . Mudah-mudahan bagi mereka yang dah mula minat untuk menjadi ‘pemburu emas kayu’ ini boleh lah memulakannya dengan menanam walaupun 10 pokok sahaja …. Saya sendiri sekarang membeli benih pokok gaharu secara beransur-ansur sebulan dalan 50-80 pokok je… kemudian tanam dan lihat perkembangan pokok… kalau sukses bulan depan beli lagi dan begitulah seterusnya hinggalah tanah saya di Jelebu itu akan nanti dipenuhi dengan pokok-pokok gaharu…
Saya dah letih untuk mengumpulkan emas… harganya semakin hari semakin naik. Kerja makan gaji macam saya nak mengumpulkan satu dinar sebulan pun agak payah… apa lagi nak menjualnya pada orang lain… Bagi mereka yang banyak modal mungkin tiada masalah… maklumlah banyak komitmen yang perlu di bereskan .... apalagi dengan sistem kewangan kita yang telah di kuasai oleh golongan kapitalis yang semakin hari semakin mencengkam ekonomi umat Islam... Ini tidaklah bermakna saya terus pencen menjadi pemburu emas tapi akan terus berusaha mengumpulkan dinar yang menjadi sunnah nabi kita…

Waktu untuk saya pencen dari kerja ‘makan gaji’ hanya dalam 20-25 tahun saja lagi, dah tak lama tu ...pejam celik pejam celik dah pencen… tiap-tiap bulan bolehlah cukup makan, nak menyimpan emas adalah sikit-sikit ... dah ramai kita mendengar keluhan orang pencen yang masih belum beres hutang rumah, hutang kereta, personal loan dan sebagainya walaupun telah tidak mempunyai pekerjaan lagi... maka terpaksalah sambung kerja lain ada yang jadi jaga, join MLM, meniaga warung dan sebagainya..... Bagi mereka yang bekerja di sektor kerajaan mungkin tiada masalah besar kerana ada pencen … bagi yang bekerja di sektor swasta mungkin mempunyai masalah jika hutang masih berbaki walaupun telah bersara... nak harap duit KWSP berapa sangat jangka hayatnye...

Untuk itu sebagai plan jangkamasa panjang saya dengan ikhlas mencadangkan kita bersama-sama menjadi pemburu ‘emas kayu’ ini... sepokok benih gaharu hanya bermodalkan RM 5..... dengan usaha, kesabaran, doa dan tawakal saya yakin usaha anda semua akan berhasil dalam tempoh 7-8 tahun dengan hanya menanam 500 pokok gaharu sahaja. Dengan hanya tinggal 20-25 tahun lagi untuk kerja makan gaji banyak yang perlu di langsaikan ... hutang rumah, hutang kereta, nak gi haji, yuran pengajian anak, anak nak kawin dan macam-macam perkara lagi... Insya Allah dengan target hanya menanam 500 pokok gaharu saya yakin anda akan menikmati hari tua dengan tenang tanpa belenggu hutang dan bebanan hingga ke akhir hayat... anda boleh beribadah dengan tenang, boleh berzakat, pergi haji, pergi umrah , buat ibadah korban, bersedekah dan sebagainya sebagai bekalan untuk menghadapi alam barzah dan hari akhirat.... sayangnya manusia terus memburu dunia hingga lupa bekalan untuk menuju negeri abadi...

Kenapa saya kata begitu? Baiklah... sepokok gaharu boleh menghasilkan kira-kira 4-5 kilogram minyak gaharu ( selepas proses inkulan selama 24 bulan )... sila rujuk laman web www.gaharu-blackgold.blogspot.com mengenai nilai minyak pati gaharu... Jawapannya paling murah gred E ialah RM 15,000 dan yang paling mahal gred A ialah RM 125,000 . Sepokok gaharu akan menghasilkan 5 kilogram pati gaharu. Kita ambil la sepokok dapat gred E maka harga sepokok sekitar RM 15,000 . Katalah anda menanam 500 pokok dan menjadi hanya 300 pokok sahaja ... makna RM 15,000 x 300 pokok ... Insya Allah hasilnya RM 4.5 juta...! Bukankah wang sebanyak itu kita boleh berzakat... bersedekah... dan membantu ummah...?

Bukankah kemiskinan itu membawa kekufuran? Untuk itu kita harus berusaha meningkatkan ekonomi kita... maju ekonomi kita majulah ekonomi ummah kerana kita akan dapat berzakat dan bersedekah... memang wang bukan segala-galanya tapi segala-galanya memerlukan wang ... wang adalah tujuan tapi bukan matlamat... matlamat hidup kita menemui Allah dan akhirat.

Aisymen... terpaksa bersambung le pulak banyak lagi yang nak di ceritakan ... namun untuk mendapat hasil gaharu yang di sebutkan diatas bukan mudah... banyak ilmu mengenai gaharu ni kita kena kuasai agar tidak ditipu ... bersambung lagi di siri akan datang... Salam Perjuangan buat semua!

2 comments:

  1. lopeh ni cito lak pasal inokulasi..cara2,kos ...
    lopeh tu pasal jualan..mmg den nk bona donga!!!
    timo kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete